Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv činnosti ČŠI na praxi základních škol v Praze
Oftnerová, Marina ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Česká školní inspekce (ČŠI) je v České republice jedinou institucí, která provádí externí hodnocení vzdělávacího systému. Jejím hlavním úkolem je zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání. Cílem této diplomové práce je popsat různé druhy činností ČŠI a zjistit, které činnosti a jak ovlivňují praxi základních škol v Praze. Z výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů s řediteli a vyjádřením náměstka ústředního školního inspektora vyplývá, že naprostá většina ředitelů - respondentů při své další práci vychází ze závěrů ČŠI, doporučení inspektorů bere v potaz a řídí se jimi. ČŠI ovlivňuje fungování škol také nepřímo:  nastavením Kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání  skrze stakeholdery  prostřednictvím své publikační činnosti  pomocí systému InspIS SET Výzkum ukázal, že většina ředitelů škol považuje inspekční činnost ČŠI za důležitou. KLÍČOVÁ SLOVA ČŠI, externí evaluace, základní škola, ředitel školy, řízení školy, kvalitní škola, zlepšení kvality vzdělávání
Spolupráce rodiny a školy
Vrbická, Tereza ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Náplní diplomové práce je charakterizovat znaky kvalitní školy a zjistit, zda do tohoto pojmu spadá i spolupráce školy a rodiny. V teoretické části se zaměřuji zejména na výzkumy týkající se spolupráce a na zájem o spolupráci se školou ze strany rodičů, veřejnosti a médií. Důležitou částí je i typologie rodičovských očekávání vůči škole, její práci a vzdělávání žáků. Poté shrnuji dostupné tradiční a netradiční formy spolupráce, které jsou na českých školách uplatňovány. Charakterizuji také roli asistenta pedagoga při výuce, jeho spolupráci s učitelem a rodiči. Cílem praktické části je sledovat spolupráci rodiny a školy z pohledu začínajícího učitele a asistenta pedagoga. Z pohledu asistenta se jedná zejména o to, jakým způsobem je nahlíženo na jeho roli ve vyučovacím procesu, jak je vymezena jeho pracovní náplň, očekávání a hlavně jakým způsobem komunikuje s rodiči. Z pohledu začínajícího učitele se zaměřuji na to jakým způsobem zavést kvalitní komunikaci s asistentem, pojmenovat jeho i svoji pracovní náplň a společně s ním dojít k účinné spolupráci směrem k rodičům. Poslední částí je pak návod pro začínajícího učitele, který má ve třídě asistenta pedagoga, s cílem co nejvíce pomoci jejich spolupráci a komunikaci. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce rodiny a školy, kvalitní škola, začínající učitel, asistent...
Vliv činnosti ČŠI na praxi základních škol v Praze
Oftnerová, Marina ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Česká školní inspekce (ČŠI) je v České republice jedinou institucí, která provádí externí hodnocení vzdělávacího systému. Jejím hlavním úkolem je zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání. Cílem této diplomové práce je popsat různé druhy činností ČŠI a zjistit, které činnosti a jak ovlivňují praxi základních škol v Praze. Z výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů s řediteli a vyjádřením náměstka ústředního školního inspektora vyplývá, že naprostá většina ředitelů - respondentů při své další práci vychází ze závěrů ČŠI, doporučení inspektorů bere v potaz a řídí se jimi. ČŠI ovlivňuje fungování škol také nepřímo:  nastavením Kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání  skrze stakeholdery  prostřednictvím své publikační činnosti  pomocí systému InspIS SET Výzkum ukázal, že většina ředitelů škol považuje inspekční činnost ČŠI za důležitou. KLÍČOVÁ SLOVA ČŠI, externí evaluace, základní škola, ředitel školy, řízení školy, kvalitní škola, zlepšení kvality vzdělávání

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.